Obchodní podmínky
Prodávající:
Natálie Szotkowská
IČO: 09761268
Sídlo podnikání: Františka Hajdy 1237/24, 700 30 Ostrava, Česká republika
Provozovna / sklad a místo osobního odběru: Lidická 860, 739 61 Třinec
Tel.: +420 777 129 471
E-mail: info@bridelux.cz
Web: www.bridelux.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti mezi Prodávajícím a Vámi jako kupujícím („Kupující“) vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“), uzavřené prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.bridelux.cz („E-shop“).
- 1. Úvodní ustanovení
- 2. Definice
- 3. Obecná ustanovení
- 4. Uzavření smlouvy
- 5. Uživatelský účet
- 6. Cena a platba
- 7. Doručení a osobní odběr
- 8. Reklamace
- 9. Odstoupení spotřebitele
- 10. Odstoupení prodávajícím
- 11. Mimosoudní řešení sporů
- 12. Závěrečná ustanovení
- Na většinu zboží zakoupeného na našem e-shopu se vztahuje standardní 14denní lhůta na vrácení.
- U svatebních šatů šitých nebo upravených na míru podle Vašich rozměrů („šaty na míru“) není možné využít 14denní lhůtu na vrácení zboží.
- Objednávka je závazná a Smlouva vzniká až okamžikem, kdy Vám potvrdíme její přijetí druhým e-mailem („Potvrzení přijetí objednávky“).
- Osobní odběr je možný v Třinci, ale na místě není možné šaty zkoušet jako v klasickém svatebním salonu.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto Podmínky jsou nedílnou součástí každé Smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím E-shopu.
1.2. E-shop se zaměřuje zejména na prodej svatebních šatů a souvisejícího doplňkového sortimentu (dále společně jen „Zboží“).
1.3. Smlouva i Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.4. Prodávající je oprávněn znění Podmínek jednostranně měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
1.5. Informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, dostupném na webových stránkách E-shopu.
1.6. Uzavřením Smlouvy potvrzujete, že jste se s těmito Podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
2. Některé definice
2.1. Pro účely těchto Podmínek platí:
- Cena – finanční částka za Zboží bez Ceny za dopravu.
- Cena za dopravu – částka za doručení Zboží či osobní odběr, je-li zpoplatněn.
- Celková cena – součet Ceny a Ceny za dopravu.
- DPH – daň z přidané hodnoty dle právních předpisů.
- Objednávka – návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy s Prodávajícím učiněný prostřednictvím E-shopu.
- Uživatelský účet – účet Kupujícího v E-shopu, založený na základě registrace.
- Zboží – jakýkoli produkt nabízený v E-shopu.
- Šaty na míru – svatební šaty vyrobené nebo upravené podle individuálních rozměrů či požadavků Kupujícího (délka, šířka, konkrétní míry, specifické úpravy apod.).
3. Obecná ustanovení
3.1. Zboží lze nakupovat pouze prostřednictvím E-shopu.
3.2. Kupující je povinen při nákupu uvádět pravdivé a úplné údaje. Údaje uvedené v Objednávce se považují za správné.
3.3. Na E-shopu mohou být zobrazovány recenze Zboží jinými zákazníky. Autenticitu recenzí Prodávající ověřuje přiřazením k uskutečněným objednávkám v interním systému, případně dalšími kontrolními mechanismy.
4. Uzavření smlouvy
4.1 Jazyk a způsob uzavření
4.1.1. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
4.1.2. Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím E-shopu za použití prostředků komunikace na dálku. Náklady na použití prostředků komunikace na dálku (připojení k internetu apod.) si Kupující hradí sám dle svých smluv s poskytovateli.
4.2 Vytvoření objednávky
4.2.1. Kupující si v E-shopu zvolí Zboží („Přidat do košíku“), zvolí způsob dopravy a platby a vyplní své identifikační a kontaktní údaje.
4.2.2. Před odesláním Objednávky může Kupující zkontrolovat a měnit veškeré vložené údaje. Objednávku dokončí stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“ a potvrzením seznámení se s těmito Podmínkami.
4.2.3. Stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“ Kupující podává návrh na uzavření Smlouvy (nezávaznou Objednávku).
4.3 Dvoufázové potvrzení objednávky – kdy vzniká Smlouva
4.3.1. Po odeslání Objednávky zašle Prodávající automatický e-mail s informací, že Objednávka byla doručena („Potvrzení o doručení objednávky“). Tento e-mail:
- slouží pouze jako potvrzení technického doručení Objednávky,
- není závazným přijetím Objednávky,
- nedochází jím k uzavření Smlouvy.
4.3.2. Prodávající následně Objednávku zkontroluje (zejména dostupnost Zboží, správnost údajů, případně specifika šití na míru).
4.3.3. Smlouva je uzavřena až okamžikem, kdy Prodávající zašle Kupujícímu druhý e-mail – „Potvrzení přijetí objednávky“, ve kterém Objednávku závazně akceptuje. Teprve tímto okamžikem vzniká mezi Prodávajícím a Kupujícím smluvní vztah.
4.3.4. V odůvodněných případech (např. nedostupnost Zboží, zjevně chybná cena, technická chyba systému, neobvyklé množství Zboží) je Prodávající oprávněn Objednávku odmítnout nebo zaslat Kupujícímu návrh na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě. V takovém případě je Smlouva uzavřena až okamžikem, kdy Kupující tento návrh Prodávajícího potvrdí.
4.3.5. V případě zjevně chybné ceny Zboží (tj. zejména ceny, která zjevně neodpovídá obvyklé ceně nebo jde o zjevnou chybu v psaní) není Prodávající povinen Zboží za tuto chybnou cenu dodat, a to ani v případě, že již bylo zasláno potvrzení o doručení objednávky. Prodávající Kupujícího o této skutečnosti informuje a navrhne nové podmínky.
4.3.6. Uzavřením Smlouvy vzniká Kupujícímu povinnost uhradit Prodávajícímu Celkovou cenu.
5. Uživatelský účet
5.1. Na základě registrace v E-shopu může Kupující využívat svůj Uživatelský účet, kde má uložené své údaje a historii objednávek.
5.2. Údaje v Uživatelském účtu je Kupující povinen udržovat pravdivé a aktuální.
5.3. Přístup k Uživatelskému účtu je chráněn přihlašovacími údaji, které Kupující nesmí sdělovat třetím osobám.
5.4. Prodávající je oprávněn Uživatelský účet zrušit, zejména pokud Kupující účet delší dobu nevyužívá nebo porušuje povinnosti vyplývající ze Smlouvy či Podmínek.
6. Cena, platební podmínky a výhrada vlastnického práva
6.1. Cena Zboží je vždy uvedena v E-shopu, v Objednávce a ve Smlouvě. Cena je uvedena včetně DPH a všech zákonných poplatků.
6.2. Cena za dopravu (případně osobní odběr, je-li zpoplatněn) je uvedena v průběhu tvorby Objednávky.
6.3. Celková cena je Kupujícímu zobrazena před dokončením Objednávky.
6.4. Celkovou cenu lze uhradit zejména těmito způsoby (aktuální možnosti jsou vždy uvedeny v E-shopu):
- bankovním převodem na účet Prodávajícího,
- online platební kartou prostřednictvím uvedené platební brány,
- dobírkou (platba při převzetí Zboží od dopravce),
- hotově při osobním odběru (je-li tato možnost nabízena).
6.5. Splatnost Celkové ceny je stanovena v průběhu Objednávky a v potvrzení přijetí objednávky. Při platbě bankovním převodem je Celková cena splatná do lhůty uvedené v platebních instrukcích.
6.6. Daňový doklad (faktura) Prodávající vystaví po zaplacení Celkové ceny a zašle Kupujícímu v elektronické podobě na e-mail uvedený v Objednávce, případně jej přiloží k zásilce.
6.7. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího až úplným zaplacením Celkové ceny a převzetím Zboží.
7. Doručení zboží a osobní odběr
7.1. Zboží je doručováno prostřednictvím dopravců a způsobů dopravy uvedených v E-shopu. Zboží je standardně doručováno na území České republiky; doručování do zahraničí je možné dle informací v E-shopu nebo individuální domluvy.
7.2. Přibližná dodací lhůta je uvedena u konkrétního Zboží a upřesněna v potvrzení přijetí objednávky. U Šatů na míru může být dodací lhůta delší z důvodu výroby či individuálních úprav.
7.3. Osobní odběr je možný na adrese provozovny: Lidická 860, 739 61 Třinec, a to po předchozí domluvě a potvrzení ze strany Prodávajícího.
7.4. Upozornění – osobní odběr není zkušební kabinka:
Na provozovně není možné šaty zkoušet ani provádět klasické zkoušení jako v kamenném svatebním salonu. Osobní odběr slouží výhradně k převzetí již předem objednaného a dle zvoleného způsobu platby uhrazeného Zboží.
7.5. Při převzetí Zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zásilky. V případě zjevného poškození obalu se doporučuje zásilku nepřebírat a poškození zaznamenat a oznámit dopravci.
7.6. Pokud Kupující Zboží bezdůvodně nepřevezme, nejedná se o odstoupení od Smlouvy. V takovém případě může Prodávajícímu vzniknout právo na náhradu nákladů spojených s doručením Zboží (např. doprava, skladné).
7.7. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí Zboží. Nepřevezme-li Kupující Zboží, přechází nebezpečí škody okamžikem, kdy měl možnost Zboží převzít, ale k tomu z důvodů na straně Kupujícího nedošlo.
8. Práva z vadného plnění (reklamace)
8.1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
8.2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že při přechodu nebezpečí škody na Zboží:
- Zboží odpovídá sjednanému popisu, druhu, množství a jakosti,
- je vhodné k účelu, který pro daný typ zboží Kupující obvykle předpokládá,
- je dodáno s příslušenstvím a doklady, které může Kupující rozumně očekávat.
8.3. Vadu může Kupující uplatnit (reklamovat) prostřednictvím e-mailu nebo písemně na kontaktní údaje Prodávajícího. Pro usnadnění lze využít reklamační formulář (viz příloha těchto Podmínek).
8.4. Při reklamaci Kupující uvede zejména:
- identifikaci zakázky (číslo objednávky, datum),
- jaké Zboží je reklamováno (název, velikost, kód),
- popis vady a způsob, jakým se vada projevuje,
- požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy).
8.5. Reklamaci Prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
8.6. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
9. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem (vrácení zboží)
9.1 Obecná 14denní lhůta
9.1.1. Pokud Kupující nakupuje jako spotřebitel (tj. mimo rámec své podnikatelské činnosti), má v souladu s § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem bez uvedení důvodu do 14 dnů ode dne:
- převzetí Zboží,
- převzetí poslední dodávky, je-li Zboží dodáváno po částech,
- převzetí první dodávky, je-li Zboží dodáváno opakovaně.
9.1.2. Odstoupit může Kupující jakýmkoli jednoznačným prohlášením (e-mailem, dopisem) zaslaným na kontaktní údaje Prodávajícího. Pro usnadnění lze využít formulář pro odstoupení (viz příloha těchto Podmínek).
9.1.3. Po odstoupení od Smlouvy je Kupující povinen zaslat nebo předat Zboží zpět Prodávajícímu nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy odstoupení odeslal. Náklady na vrácení Zboží nese Kupující.
9.1.4. Prodávající vrátí Kupujícímu zaplacenou Cenu Zboží a náklady na dodání ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dopravy, a to nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení. Platba bude vrácena stejným způsobem, jakým byla provedena, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající je oprávněn vrácení částky pozdržet do doby, než Zboží obdrží, nebo než Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
9.1.5. Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží (tak, jak by Kupující se Zbožím nakládal v běžném kamenném obchodě).
9.2 Výjimka – šaty na míru a další zakázkově upravené zboží
9.2.1. Právo na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu se podle § 1837 písm. d) Občanského zákoníku nevztahuje na dodání zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
9.2.2. V rámci E-shopu se tato výjimka týká zejména:
- svatebních šatů šitých nebo upravených na míru podle rozměrů a požadavků Kupujícího (Šaty na míru),
- dalšího Zboží, u kterého je v popisu výslovně uvedeno, že je vyráběno či upravováno podle individuálních požadavků Kupujícího.
9.2.3. U takových Šatů na míru není možné odstoupit od Smlouvy a šaty vrátit v rámci 14denní zákonné lhůty jako u standardního Zboží. Objednáním Šatů na míru bere Kupující tuto skutečnost na vědomí a souhlasí s ní.
9.2.4. Pro většinu ostatního Zboží zakoupeného na E-shopu (např. standardní velikosti šatů, doplňky, pokud nejsou vyráběny individualizovaně) klasická 14denní lhůta na vrácení platí.
9.2.5. Právo na odstoupení bez udání důvodu se dále nevztahuje na další případy uvedené v § 1837 Občanského zákoníku (např. zboží podléhající rychlé zkáze, zboží z hygienických důvodů nevhodné k vrácení po porušení obalu apod.).
10. Odstoupení od smlouvy prodávajícím
10.1. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v těchto případech:
- Zboží se již nevyrábí nebo dlouhodobě není dostupné,
- z důvodu vyšší moci nebo jiných objektivních překážek není možné Zboží dodat,
- došlo k zjevné chybě v ceně Zboží,
- Kupující uvedl nesprávné či neúplné údaje a nepodařilo se je s ním upřesnit.
10.2. V případě, že Kupující již uhradil Celkovou cenu nebo její část, Prodávající tyto částky Kupujícímu vrátí bez zbytečného odkladu.
11. Mimosoudní řešení sporů
11.1. Je-li Kupující spotřebitelem, má právo na mimosoudní řešení případných sporů ze Smlouvy. Příslušným subjektem je:
Česká obchodní inspekce
Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1
web: www.coi.cz
11.2. K řešení sporů online lze využít platformu Evropské komise na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Je-li Kupující spotřebitelem z jiného členského státu EU, nejsou tím dotčena jeho práva vyplývající z kogentních ustanovení právního řádu jeho státu.
12.2. Veškerá písemná korespondence bude doručována elektronicky na e-mailové adresy uvedené v Objednávce či Uživatelském účtu, případně poštou na doručovací adresu Kupujícího.
12.3. Smlouva je uzavírána v elektronické podobě a je Prodávajícím archivována. Potvrzení Objednávky a znění těchto Podmínek Kupující obdrží na svůj e-mail, takže k nim má přístup i bez další součinnosti Prodávajícího.
12.4. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2025.
Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci
Adresát:
Natálie Szotkowská
Františka Hajdy 1237/24
700 30 Ostrava
E-mail: info@bridelux.cz
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
Číslo objednávky:
Jméno a příjmení kupujícího:
Adresa:
E-mail:
Telefon:
Zboží, které je reklamováno (název, velikost, kód):
Popis vady Zboží:
Navrhovaný způsob vyřízení reklamace:
( ) oprava
( ) výměna za bezvadné zboží
( ) sleva z ceny
( ) odstoupení od smlouvy
Datum:
Podpis (u elektronického vyřízení není nutný):
Příloha č. 2 – Formulář pro odstoupení od smlouvy (spotřebitel)
Adresát:
Natálie Szotkowská
Františka Hajdy 1237/24
700 30 Ostrava
E-mail: info@bridelux.cz
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Tímto Vám oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
Číslo objednávky:
Jméno a příjmení kupujícího:
Adresa:
E-mail:
Telefon:
Specifikace Zboží (název, velikost, kód):
Způsob vrácení přijatých finančních prostředků:
( ) na bankovní účet číslo:
( ) stejným způsobem, jakým byla provedena platba
Beru na vědomí, že právo odstoupit od smlouvy se nevztahuje zejména na zboží upravené podle mých individuálních požadavků (typicky svatební šaty na míru dle mých rozměrů).
Datum:
Podpis (u elektronického vyřízení není nutný):
